پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118272
رشد 51 درصدي همسرآزاري در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1629

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر منصور فيروزبخت تعداد موارد همسرآزاري در سه ماهه اول امسال را که به پزشکي قانوني مراجعه کرده اند ??? مورد اعلام کرد و اظهار کرد: اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ??? مورد بوده افزايش ??درصدي را نشان مي دهد.

وي افزود: از اين تعداد ??? نفر زن و 10 نفر مرد بوده اند.

فيروزبخت خاطرنشان کرد: سال گذشته در پزشکي قانوني استان، يک هزار و ??? مورد همسر آزاري به ثبت رسيده که در يک هزار و ??? مورد زنان و ?? مورد مردان شاکي بوده‌اند و اين تعداد در مقايسه با سال ?? داراي ??درصد افزايش بوده است.

مديرکل پزشکي قانوني چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در استان آمار دقيقي از همسر آزاري وجود ندارد که علت آن را مي‌توان در شرم و حيا، تلاش زوجين براي جلوگيري از گسيختگي خانواده‌ها و تحمل آزارها جست‌وجو کرد.

فيروزبخت، خشونت فيزيکي و بدني، رواني و کلامي، اجتماعي، اقتصادي و در نهايت صدمات و آزارهاي جنسي را نمونه‌هاي بارز همسر آزاري برشمرد و افزود: ميزان همسر آزاري در شوهراني که مواد مخدر مصرف مي‌کنند و يا سابقه بيماري رواني دارند، بيشتر از ساير افراد است.

وي ادامه داد: همسر آزاري تک علتي نبوده و عوامل بسياري مانند، اعتياد، الکليسم، اختلالات شخصيتي و زمينه‌هاي ژنتيکي، فشارهاي اقتصادي و اجتماعي با آن رابطه‌اي نزديک دارد.

وي همچنين با اشاره به رابطه مستقيم کم سوادي و همسر آزاري، بيان کرد: هرچه فرهنگ ضعيف‌تر و سواد افراد کمتر باشد، آزار همسران نسبت به يکديگر بيشتر و آزار جسمي شايع‌تر مي‌شود، در طبقات مرفه و تحصيل کرده اين معضل بيشتر به صورت آزار رواني ديده مي‌شود.

فيروزبخت اظهار کرد: سن زوجين شايد مهمترين عامل در همسر آزاري نباشد اما تاثيرگذار است به گونه اي که افراد در سنين پايين‌تر در فضاي فکري و ديد متفاوت سير مي‌کنند ولي اختلاف سني هنگامي که از حد متداول خارج شده باشد، اختلاف سن باعث همسر آزاري مي‌شود.

منبع: جهان بين نيوز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html